30 nya sanningar om mig själv!

Så för fem år sedan gjorde jag en lista där jag skrev 30 nya sanningar om mig själv: http://akarna.blogg.se/2012/october/
 
Det är spännande hur sanningar kan förändras, för det är helt klart saker om mig själv på den listan som inte är sanna längre. Men, än så länge är jag av åsikten att alla människor förändras och blir nya människor inom loppet av fem år, så därmed tänkte jag även skriva en nya lista med sanningar! Denna gången kanske lite mer personligt och privat, men desto mer spännande att se hur det förändras med åren.
 
 
1. Jag lärde mig alfabetet baklänges utantill när jag var fyra år.
2. Jag är pansexuell, ickebinär och polyamorös.
3. Den enda gången jag varit på väg att ha sex med mer än en person samtidigt fick jag panikångest.
4. Jag har sovit helt naken de senaste åren för att jag varken gillar pyjamas eller mjukisbyxor.
5. Om någon utför oralsex på mig måste jag hålla personen i handen.
6. Jag har hoppat från tio meter, och från tre kilometer.
7. Ingen såg mig gråta från 10 års ålder till studenten.
8. Har känt mig redo för att skaffa barn sedan jag var 20, men tenderar att kära ner mig i människor som inte vill ha barn.
9. I mellanstadiet roade jag mig med att se hur lila jag kunde göra mitt ansikte genom diverse metoder.
10. Min personlighettyp är just nu INFJ.
11. Jag har svårt för människor som pratar högt och människor som talar om åsikter som om de vore sanningar.
12. När jag tog min lärarexamen hade jag ett vaniljcolatorn på 200+ burkar, men har nu slutat dricka läsk.
13. Jag får ofta ångest av att sjunga inför andra men det blir bättre.
14. Jag har sprungit ett halvmaraton på under en och en halv timme.
15. Jag har aldrig kunnat hjula, trots att jag examinerat i det.
16. Det längsta jag varit vaken är 48 timmar.
17. Jag fångade alla 151 Pokémon i Pokémon röd, men nu har jag sålt det.
18. Jag vill lära mig arabiska, tyska, japanska och teckenspråk, i den ordningen.
19. Jag har alltid tittat mig i spegeln på morgonen och tänkt att jag sett bra ut.
20. Jag har alltid varit rädd för att skaffa husdjur för att jag aldrig kunnat sluta tänka på att jag kommer att leva längre än dem.
21. Jag älskar att stå ute i stormar.
22. När jag var sex år sa min mor att jag inte skulle vara homosexuell, efter att jag sagt att jag var det.
23. Jag har blivit sexuellt trakasserad av både män och kvinnor, och har också själv trakasserat.
24. Jag lärde mig knyta skosnören vid femton års ålder.
25. Kroppskontakt får nästan alltid allt att kännas bättre.
26. Om jag har mått väldigt bra i en eller några dagar kan jag vakna upp utan att känna någonting, ibland i en hel dag, men jag vet att det går över.
27. Jag tycker om att röka, men har aldrig köpt något.
28. I lågstadiet lyssnade jag på samma Mamma mu-band i flera år, innan jag skulle sova.
29. Jag är allergisk mot katter, men har katt.
30. Jag har videos på Youtube som jag sätter igång när jag känner att jag behöver gråta men inte kan på egen hand.
 
Love & Peace
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0