Min hemort

Skrivarlinjen är i full gång och till helgen kommer jag att högläsa något av det som jag har skapat under tiden jag har pluggat so far. Det är underbart att få vara kreativ på heltid, jag älskar det! Jag lär mig mycket och känner redan att jag blir bättre. Särskilt bundna verser har jag fastnat för, idag skrev jag min första sonett (kanske kommer den dyka upp här vi ett annat tillfälle.

Nåväl, här är det jag kommer att läsa under Lunds Kulturnatt:

Min hemort

 

Som om jag anade någonting

Föddes jag med strängen runt min hals

 

Som om jag hörde dig

Smög jag mig fram på rasterna

 

Som om jag förstod dig

Tänkte jag att det inte kommer att bli värre än såhär

 

Som om jag såg dig

Gömde jag mig bakom fiktion och fantasier

 

Som om jag kände dig

Trodde jag på dina falska ord

 

Som om jag älskade dig

Hoppades jag att vår relation skulle bli bra igen

 

 

Som om du inte älskade mig

Såg du till att jag aldrig var trygg

 

Som om du inte kände mig

Ignorerade du varje gång jag bad om hjälp

 

Som om du inte såg mig

Sa jag att jag var okej efter varje slag

 

Som om du inte förstod mig

Fick du den jag älskade allra mest att försvinna

 

Som om du inte hörde mig

Lät du mig nästan skrika för sista gången

 

Som om du inte anade någonting

Lämnade jag dig innan det var för sent

 

Love & Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0