Nyårslöften, så här gick det 2016 och så här ser nästa år ut.

2016 börjar närma sig sitt slut, och likaså årets utmaningar. I år hade jag alltså 14 nyårslöften att jobba med, vilket kan anses vara mycket, särskilt eftersom att jag ganska sent förra året bestämde mig för att inte ha några nyårslöften. Jag känner mig nöjd med nivån jag körde på i år, även om jag inte lyckades uppfylla alla.
 
2016 - 14 nyårslöften - 11 avklarade
  • Se 100 filmer - Avklarat (Genomtittade serier och kortfilmer räknades även in här, vilket blev en hel del)
  • Träna 100 träningspass - Avklarat (Var tvungen att räkna 2,5h- och till sist även 5km promenader, samt träna styrketräning hemma varannan dag genom hela December, för att få ihop detI)
  • Delta i 5 orienteringstävlingar - Inte avklarat (Sprungit två orienteringstävlingar och en löpartävling)
  • Skaffa ett naturpass - Inte avklarat (Ren lathet, tror jag)
  • Skaffa grönt kort i klättring - Inte avklarat (Datumen passade aldrig in med resten av livet, tyvärr)
  • Skaffa kort på Friskis & Svettis - Avklarat (Rann lite ut i sanden efter sommaren, dock)
  • Spela in 3 låtar - Avklarat (Battle Theme, Final Hours och They Battle in Limbo)
  • Fjällvandra - Avklarat (Kebnekaise, yo!)
  • Sticka en handske - Avklarat (Förra veckan, men den blev klar!)
  • Snooza inte - Avklarat (Jag tycker egentligen aldrig om att snooza, men det blev några tillfällen då löftet faktiskt kändes lite surt)
  • Skriv 50000 Akárna-relaterade ord - Avklarat (Tror det blev runt 80000 till slut, varav de sista 50k var i oktober/november)
  • Skriv 10000 ord som inte är relaterade till Legenden om Akárna - Avklarat (En novell på både engelska och svenska, samt en massa poesi)
  • Ät inget godis/snacks innan klockan 18 (med undantag av bestämda fikor och glass på sommaren) - Avklarat (helt klart det svåraste löftet)
  • Skriv 20 blogginlägg - Avklarat (Detta blir mitt 21a)
 
Nytt år på gång! Denna gången är det inte riktigt samma fokus på fysisk aktivitet, även om jag inte släpper det helt. Nästa år kommer fortsätta att handla om träning, men också mobilbantning och att börja kolla upp saker jag borde ha gjort för många år sedan.
 
2017 - 17 Nyårslöften
  • Brodera och/eller sticka någonting (valfritt vad)
  • Använd inte Facebook på mobilen (med undantag om jag blir tillfrågad, att kolla upp events samt utomlands)
  • Mobilinternetfri söndag (kommer att stänga av Internet på mobilen varje söndag, undantag utomlands)
  • Två helveganska dagar varje vecka
  • Säg upp mitt kontrakt med Books on Demand
  • Skicka in Legenden om Akárna - I jakten på en förlorad far till förlag
  • Skriv klart Legenden om Akárna - I jakten på evigt liv, version 2
  • Få någonting publicerat/tryckt
  • Skaffa Naturpass och/eller Grönt kort för klättring (för att klara något av 2016 failade löften)
  • Klara att göra plankan i 5 minuter
  • Kolla upp ryggen
  • Gör en synundersökning
  • Gör en hörselundersökning
  • Defragmentera datorn
  • Rensa datorn på malware
  • Läs en massörskurs
  • Delta i estradpoesi
Så ser det ut, wish me luck!
 
För skojs skull kan jag även sammanfatta hur det har gått med nyårslöftena de senaste åren!
 
2016 - 11/14 avklarade
2015 - 9/10 avklarade
2014 - 8/9 avklarade
2013 - 5/5 avklarade
2012 - 4/5 avklarade (+1)
2011 - 3/6 avklarade
2010 - 2/4 avklarade
2009 - ??? avklarade (Jag hittar ATT jag hade nyårslöften, men inte vilka eller hur det gick)
 
Totalt 42 avklarade registrerade nyårslöften. Dags att ta nya tag! :-)
 
Love & Peace

Kommentarer
Postat av: Tess

Woho! Duktigt! Jag hade bara ett i år. Det var ett godislöfte. Fick alltså inte äta godis i år.. För att försöka klara detta har jag fått äta popcorn, nötter och choklad, men bara på helgerna :)

Svar: Kul, bra jobbat! :-)
None None

2016-12-27 @ 09:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0