Vad vill du bli?

Jag vill bli faktaresistent
Lyssna på de som kappan efter vinden har vänt
Ignorera det som faktiskt har hänt
 
Jag vill utnyttja härskartekniker
Skylla allt på de som mig sviker
Läsa tidningens största rubriker
 
Skratta åt de som bara vill ha svar
Förminska de som vill ta mig på allvar
Tills det inte längre finns någon samhörighet kvar
 
Jag vill uttrycka allt mitt har
Demonstrera för de som är självklart
Röst på det som är uppenbart
 
Jag vill hota med våld ibland
Skrämma de som gör guld till sand
Öga för öga, tand för tand
 
Men tro fan inte att jag ödmjuk ska bli
Öppensinnad eller fördomsfri
Och min åsikt?
Det ska du ta och skita it.
 
Vad vill du bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0