24 år och nostalgikväll

Sådär, nu har livet börjat lugna ner sig lite igen ^^ Jag har varit fullt upptagen med kärlek och ångest och stress och mys. Klarade ångesttentan, så nu har jag hoppat in på nästa spår så får vi se hur det går med det. Schemat känns hyfsat lugnt inför våren ändå, Vinterdraken har försvunnit till andra sidan jordklotet, dags att komma med lite nya projekt för att sysselsätta vintern och våren. Träna låter bra. Kanske försöka få igång ett och annat nyårslöfte. Läsa böcker, komma igång med skrivandet. Tåga runt och träffa vänner.
 
Hade en nostalgikväll med kära vänner i helgen. Eftersom jag var förlamad av ångest under min själva födelsedag så kändes den här kvällen som att jag fyllde år på riktigt, nu är jag ett år äldre och förhoppningsvis lite visare än för ett år sedan! Kvällen bestod av pannkakstårta, tvspel, nostalgi och mys. Och sjukt mycket godsaker. Och kära vänner som reste till mig från lite överallt :3 Särskilt glad är jag över att Toonis tog sig ner från storstan och spenderade två dagar med mig och sambon ^_^ Good times indeed.
 
Och året började bra med att Vinterdraken smet förbi och hälsade på. Ett par intensiva och händelselösa dagar för att minska på ångesten och få en oerhörd mängd nya erfarenheter som gör att jag kommer överleva det här halvåret :) Nu kan jag laga vegetarisk mat, så det nyårslöftet känns hållbart ^^ Och relationen känns så trygg så att istället för att må dåligt över ett sådant långt distansförhållande, så försöker jag se det som en möjlighet och ett projekt i sig. Jag har inte varit med om något liknande tidigare, därför så kommer jag antagligen hitta nya sätt att tänka och resonera, både gällande min kontakt med Vinterdraken men också hur jag vill leva mitt liv utan tågresorna till Lund och den otroliga mängd kroppskontakt. Dags att börja skicka brev som är brev på riktigt, dags att skapa nya rutiner och dags att komma på hur jag kan skicka så mycket kärlek som det bara är möjligt över den virtuella världen.
 
Det var ett tag sen jag spårade ur i överanalys angående något specifikt ämne, så det kanske är dags att försöka skriva ihop något snart. Hade en diskussion om bisexualitet och basinkomst förra veckan, det var intressant. Eller så skriver jag något poetiskt, det brukar vara lätt när en har många känslor och känslor har jag gott om på de flesta fronterna!
 
Love & Peace

Kommentarer
Postat av: Vinterdrake

*virtuell kram* <3

2014-01-24 @ 15:27:38
URL: http://vinterdrake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0