Icedreams

Drömde inatt, inte alltid jag kommer ihåg vad jag drömde men det här var fånigt och smärtsamt så jag tänkte skriva ner det här, om någon kanske gillar att analysera drömmar eller är duktig på det ^^

Jag befann mig på en rink, is under mina skridskor och folk överallt. Eller så många som man är när man spelar ishockey, antar jag. Jag var visst med i ett lag, det här var visst match. Matchen började med att spelarna började från var sin sida och sen rushade mot varandra.

Killen som jag rushade mot hade pucken. Och nu kommer den första intressanta delen av min dröm, för jag inser att jag inte har någon klubba typ under den här rushen. Åka skridskor kan jag. Tänkte att det kanske ingick i reglerna att jag inte skulle ha någon klubba. Så jag lyckas på något magiskt sätt blockera puckens framfart samtidigt som jag undvek att bli söndersmashat av muskelpuckot som var framför mig.

Nu i efterhand så är jag säker på att det inte var fusk. Men i drömmen var det det, det visste båda jag och alla andra! Domaren sa inget, men spelarna i båda lagen var lite bittra på mig. "Man tar ju den inte med foten!>:" Jag kände mig lustigt nog som att jag var skadad efter för mycket fotbollsspelande, men jag spelar ju inte fotboll heller.

Next thing I know, så lyckas vår målvakt rädda pucken från att gå i mål. Klantig som jag är så står jag precis dit pucken hamnar och jag är på tok för osmidig för att kunna manövrera mig innan den svarta saken studsar på min skridsko och tillbaka in i mitt mål.

På ett sätt kände jag att det var okej, för att jag hade ju precis fuskat och nu var det kvitt. Men jag åkte ändå in till avbytarbåset och bytte ut en tjej som inte alls såg ut att vara lämpad för ishockey.

Vår coach tittade besviket på mig och när matchen tog slut så började ju såklart kommentarerna att hagla. Fuskare hit och sämst dit, fast med lite andra ord då. Jag kunde inte riktigt försvara mig heller, för det kändes sant. Både killar och tjejer tryckte ner mig så mycket dem kunde, jag tyckte att det i alla fall var kul att tjejer var med i ett lag i ishockey.

Så jag stack ut och sprang en runda och gav mig på att klättra ner för ett jättestort och livsfarligt stup istället, drömmar är random. Story of my life. xD

Love & Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0