Ännu ett Gott Con

Herp. Konventsmysgalen och sådär tröttglad man bara kan vara på söndagen efter ett awesome konvent. Fyra dagar GothCon och jag får nog säga att detta var det bästa GothConet jag varit på. Av ett stort gäng med anledningar:
  • Jag var arrangör utan arrangemang = Gratis inträde och ändå helt fri. Fick lite moralisk ångest men det gick över. ^^
  • Spelade en MASSA spel, särskilt nya, varav de flesta inte var i SARZ- eller turneringssammanhang. Ovanligt för att vara mig och GothCon, men ack så awesome. Resident Evil blev favoriten (Första spelet jag köpt på många år), men även Ascending Empires och Imperial och en hel del annat. RFTG blev lite knark också, som vanligt :)
  • Jättemassa awesome folk! Många jag inte hann spela någonting med :( Men det hade aldrig varit samma sak utan bra kamrater. De jag väl umgicks väl var väl värda den tiden och de fick mig att önska att det aldrig skulle ta slut. I rätt sällskap blir man aldrig uttråkad. :3 Nu hoppas jag att jag snart slipper höra att "att åka med mig på konvent är som att åka ensam" ^^
  • Lång löprunda tillsammans med Zsolt, Adam, Winterdragon och Tim (This still confuses me o.o). Längre och jobbigare än vad någon av oss hade tänkt, men visst gav det säkert konditionen någonting och det är ett ovanligt minne som jag antagligen aldrig kommer glömma! :3 It was fun!
  • Fett parti Maffia, när jag var maffia ^^ Jag tycker att jag är så sjukt dålig på att spela den rollen, men man blir så sablans nöjd när man lyckas lura så många människor i en riktigt krisartad situation. Delvis räddad av mina matematiska kunskaper, då Torsten (sheriffen) bad mig att snabbt räkna ut huruvida de goda hade autovunnit eller inte. Jag höll ett bra pokerface, räknade snabbt och klarade måttet. När jag fick höra "Och Maffian har vunnit" blev det mycket hoppande och jublande och kramande och egoboost och AWESOME!
  • Jag körde inte bil = Kunde vara uppe på nätterna, this was awesome :) Även om löppasset gjorde en lagom trött xD
  • Jag var i mer än ett hus! Hah! Jag spelade spel i en massa hus! (Brukade förr bara hänga på SARZ/spelbaren ovanför när jag inte var utanför konventet och fikade).
  • Jag fick en brony-mössa som nu sitter på min hatt :3
Konventet har verkligen växt i mina ögon efter den här helgen och att bli konventare är verkligen ett av de allra bästa besluten jag har tagit i mitt liv (Med lite push från min kära syster som introducerade mig till världen '04 ^^). Fem veckor kvar till LinCon och dit kommer samma awesome folk så jag längtar som tusan! :D C y'all there!
 
Love & Peace

Kommentarer
Postat av: Winterdragon

Visst var GothCon awesome! Löprundan inte minst blev mycket roligare än jag hade väntat mig; jag hade aldrig trott att jag skulle orka hänga med så bra som jag gjorde och att det skulle bli ett helt litet äventyr av det. ^^ Tack för springsällskap, brädspelande och trevligt umgänge; det gör vi om på LinCon hoppas jag! :D

2013-04-02 @ 11:35:15
URL: http://vinterdrake.blogspot.com
Postat av: J-A

Det gör vi LÄTT om på LinCon! :D (Konventet är dessutom veckan innan gbg-varvet så jag måste springa lite då ^^)

2013-04-02 @ 15:15:23
URL: http://Akarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0