2012 - Year of change

Året är slut. Jag är 23 och singel igen, livet flyter på. Eller ja, singel har jag ju varit i fyra år nu, men mer singel än vad jag var under förra månaden i alla fall ^^ Finns mycket att säga där, om draken, så många tankar jag haft senaste tiden, men jag sparar dem och skriver istället en sammanställning på hur mitt 2012 var :)
  • Blivit en hel del nördande. Började på en Pathfinderkampanj som vi spelade på varje vecka fram till sommaren. Nu har det varit dåligt i höst och vinter men jag hoppas att vi snart kommer igång igen. Min bard Sabin har levt länge och det finns många äventyr kvar för det pervot att genomleva! :D Har dessutom spelat mycket elektroniska spel. Mestadels HoN tyvärr, men när jag tog mig upp på 1708 mmr så var jag riktigt nöjd! Sen har jag spelat igenom Final Fantasy IX, X och nästan hela V. IX och X var riktigt underbara spel, i år blir det mer FF! Även Okami har spelats igenom, det bästa zeldaliknande spelet jag spelat ^^ Köpte ett 3DS men har inte lekt sådär jättemycket med det än, väntar på fler bra spel :) Varit på en hel del konvent, som vanligt. CalCon, GothCon, LinCon, SydCon, BSK, OsCon, CrossCon. En spelhelg på gården Ön utanför Halmstad.
     
  • Läst ett helt år av idrott och hälsa. I en helt ny klass med nytt folk, om än en liten klass. Vi har gjort mycket roligt tillsammans, varit i fjällen en vecka, vandrat och paddlat. Lärt mig stå på huvudet och dansat. Den teoretiska biten har däremot varit klurig och har tillochmed kuggat en tenta, men det löser sig. Har i alla fall inte ångrat att jag valde att bli lärare i Idrott som andraämne, praktiken var underbar! Matte är i och för sig fortfarande roligare ;) 
     
  • Träffat många vänner som har betytt mycket för mig och hjälpt mig att ta igenom ett ändå ganska svårt år. Tänker särskilt på min kära vän Toonis, som jag träffade på LinCon. En tjej med bra smak på spel och ett snällt hjärta. Lite svårigheter med att hålla sig borta från beroendeframkallande datorspel, men hoppas det löser sig i år ;) Dessutom så har jag träffat Tetris och Nate, och ja, de är väl en historia i sig. Kanske har de båda gett mig mer smärta än glädje, men ändå har de gett mig en hel del självinsikt. Har såklart träffat fler bra folk :) Men detta är de som utmärkt sig mest. I det stora hela så har det varit väldigt lite kontakt med de som är mina allra närmaste vänner, men så blir det ibland antar jag.
     
  • Lärde mig väldigt mycket om mig själv. Eller saker man inte riktigt tänkt på innan. Som min underliggande stress, som gör att jag blir kär så snabbt och vill så mycket på så kort tid. Som hur jag lätt skjuter bort mina egna behov och självbevarelsedrift för att få mina relationer med andra att fungera. Men jag har också förstått att det ofta jag ofta beter mig rätt i diverse sammanhang, jag är ändå ganska socialt kompetent liksom. Vi får se om 2013 ger mig chans att utvecklas.
     
  • Tatuerade mig i februari, min fina Triforce. Man var ju orolig för att man skulle ångra sig när man tatuerar sig, den ska ju trots allt sitta där resten av mitt liv. Men nej, den var värd varje sekund och krona det kostade att göra den. Har inte ångrat den en sekund och snyggare tatuering får man leta efter ^^ Är sugen på att fixa en till, men vill hitta någonting som ligger på samma nivå av awesome. Funderar på någon variant av Song of Storms.
     
  • Lyckades inte få tag på något jobb, visst fick jag lite pengar av boksäljande och vikariat, men inte så att jag hade råd med att tågluffa. Inte i Europa i alla fall. Istället stack jag och Luffis och tågade upp i landet istället. Var i Stockholm och hälsade på hos vänner, spöade Toonis på smash och träffade på bästa sysslingen. Hälsade på syster i Uppsala och upplevde staden för första gången. Mycket vacker :) Var i Falun och nördade oss som i ett minikonvent, mycket trevliga dagar.
     
  • Spenderade första halvan av året med att vara nöjd över att vara singel, alltså toksingel, trivdes riktigt bra med det. Sen hittade jag Tetris och jag blev kär som om man vore femton igen. Sommarflirtar och dejtar och bra mys. Några brustna hjärtan senare så tog det slut. En del frustrationer och deppande senare hjälpte A mig med att rycka upp mig igen. Sen träffade jag draken och blev mer försiktigt kär, svårläst och oerfaren tjej som man aldrig riktigt visste var man hade. Lite sårande ord senare och jag har fortfarande ingen aning.  Däremot en underbar flicka som alltid fick mig att le och pratade samma språk som jag. Har på känn att framtiden har mer att erbjuda där, även om förhållandet jag önskar kommer att bli av.
     
  • Jag tryckte min bok och har sålt strax mer än 50. Fått ett antal fans, mestadels tjejer, som gett mig viljan och motivationen till att fortsätta mitt skrivande. Inte helt nöjd med resultatet, med tanke på alla stavfel och brist på korrekturläsning, men får ser det som en enkel inledning av min författarkarriär :) Det kommer en ny, uppdaterad utgåva som kommer redigeras på mer sätt än rent rättstavning. Har dessutom blivit av med ett fan, det var lite tråkigt, men antar att jag kan göra folk svartsjuka utan anledning ^^
     
  • Börjat skriva på min andra bok, hade en svacka i höstas men annars haft ett bra flyt. Skrivit runt en tredjedel av den och är riktigt nöjd so far :)
Nyårslöften från 2012
 
  • Slutade bita på naglarna, ett löfte jag bestämde mig för under årets gång. Likaså gymmade jag 40 pass (på 24/7, en hel del fler totalt), vilket jag är nöjd med :) 2011 var det 18, så detta var framsteg ^^
  • Betala inte för att dansa [check]
  • Drick ingen cola [check]
  • Gå upp till 70kg [inte check] gick upp till 68,3 och där någonstans slutade jag vara nöjd med mig själv och tröttnade på det målet.
  • Tryck boken [check]
  • Åk till Uppsala [check]
     
Nyårslöften till 2013
  • Skaffa någonting som är steampunk
  • Inte väga mig
  • Åk till Rom
  • Ät ingen pizza
  • Åk ut och paddla
     

Love & Peace

Kommentarer
Postat av: As

Funderar på varför du fortfarande inte uppdaterat hur din födelsedag var... Tänkte på dig.

btw
Jag är fortfarande ditt fan, det är bara väldigt hemligt för en extremt svartsjuk kille.

Svar: Yeah, livet är tillfälligt lite crazy så det blir tyvärr inte så mycket uppdateringar :/ Åt pannkakstårta och såg på röjar-ralph i alla fall :) Skänkte en tanke åt ditt håll också, hoppas du har det bra :)
None None

2013-02-01 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0