Random prestationssöndag

Vaknade innan tolvslaget idag och låg och drog mig lite som vanligt. Kom fram till att jag borde spela lite Zelda så jag plockade fram mitt 3DS och fiskade lite. Sen satte jag mig, som vanligt, vid datorn och tänkte köra en HoN innan dagen drog igång. Då kom jag på något sätt fram till att jag var tvungen att skriva ett högskoleprov.

And so I did. Innan frukost och istället för att göra det jag hade planerat för dagen. Lite för att se om det nya systemet gynnade mig och lite för att se om jag förbättrats någonting sedan jag skrev senast, hösten '10.

Systemet är ju numera bestående av ett matematiskt moment och ett verbalt. Man lägger ihop resultaten från de båda och gör ett snitt för att få ett slutgiltigt resultat.

Den matematiska delen gick faktiskt och förvånansvärt nog sämre än vad jag hade väntat mig. Som hysteriskt energisk mattelärare tänkte jag att jag skulle sätta alla rätt. Störst problem hade jag visst med området "NOG" som handlar om man ska se ifall informationen som ges är nog för att lösa uppgiften. Detta fanns i det gamla systemet också och första gången jag skrev så gick det bättre än nu. Det kan ha berott på att jag pluggade inför det då, eller att jag faktiskt helt enkelt varit ifrån all matte i mer än ett år nu.

Ändå fick jag 1.9 i slutresultat på mattedelen, vilket jag själv tyckte var högre än vad jag förtjänade. Men det gjorde mig glad, 1.9 är typ helt galet bra och även en bekräftelse på att mattelärare is a go :)

Språkdelen gick däremot som förväntat. Lite bättre än senast jag skrev provet, men samtidigt alldeles för dåligt för att vara en författare ^^' Behöver verkligen jobba på mitt ordförråd, är nog den största slutsatsen jag kan dra av de fyra momenten.

I detta momentet landade jag ändå på 1.2, vilket faktiskt ändå är helt okej. Detta resulterade att mitt totala resultat är 1.6, vilket i jämförelse med mina tidigare 1.3 och 1.1 är ett stort tecken på framgång :) Det nya systemet gynnar mig definitivt. Målet är fortfarande 1.8 eller högre så jag ska fortsätta att träna upp mina ord/läskunskaper. Det kommer bli tufft att bli lika bra på det som jag är på matte, känner jag rent spontant o.o Borde läsa mer och spela mindre.

Jag bryr mig inte så mycket om att detta inte "räknas" eftersom jag inte betalade massa pengar och var bland folk och sådär, mitt gymnasiebetyg är ändå tillräckligt bra och dessutom har jag redan kommit in på min utbildning.

Poängen med det här inlägget var inte att söka bekräftelse eller att skryta eller ge andra prestationsångest (beroende på hur läsaren tolkar resultatet) utan helt enkelt att jag vill ge mig själv en egoboost som jag kan återkomma till under senare tillfällen. Denna helgen har varit deppig och orolig, med ett kärt mentorsbarn som ligger på intensiven. Men nu har jag ett leende på läpparna och det är helt klart dags att äta frukost nu!

Love & Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0