Kattvakt

Nu har jag varit kattvakt i en och en halv vecka. Det har blivit väldigt mycket och samtidigt väldigt lite annat gjort. För första gången sen.. Ja, gymnasiet antar jag, så har jag spenderat många timmar framför reklamtv och tittat på serier. Det är trevligt, men det är en enkel timslukare och jag hoppas inte att jag kommer sakna det när jag flyttar hem imorgon igen. Sen så har jag skrivit lite på min bok (lite, väldigt väldigt lite, men mer än annars det här kvartalet), gett mig på att försöka läsa en bok (Small Gods, läste halva boken på någon dag men kom sen av mig helt) och har köpt nya spel som jag har lagt ner massa tid på att spela. Luigis mansion 2, som är ett pussellösarspel och Fire Emblem: Awakening, som är ett strategirollspel. Det sistnämnda har jag spenderat 30h till att spela sen i helgen. Det är svårt, men inte omöjligt och karaktärerna och storyn ger mig mer inspiration än vad böcker skulle kunna göra. Älskar spelet helt enkelt, vilket både är bra och dåligt. Lite knapert till på studiefronten och har en del att jobba med nu.
 
Tidigare, när jag varit singel (jo, det har faktiskt hänt att jag varit det ibland), så har jag alltid tänkt på hur jag vill vara som pojkvän. Jag vill inte vara en av alla dem som prioriterar sin partner tokigt högt och nästan helt tappar kontakten med sina vänner. Jag älskar mina vänner och jag försöker att hålla en stabil kontakt med så många som det bara går. Förra veckan var jag inte sådan, däremot. Nästan hela veckan spenderade jag tillsammans med min älskade Emma och jag njöt såklart av varenda sekund. Jag behöver min ensamtid, och det fick jag också, men jag lade denna tiden till att spela Fire Emblem. Det är en svår balans känner jag, att vara social mot sina vänner och samtidigt inte vara osocial mot sin partner. Sen är kanske jag mer social med vänner än vad den genomsnittliga svensken är, men ingenting gör en dag så bra som bra konversationer. Jag tänker att sålänge jag i alla fall är medveten om det och tänker på det så kommer det att hålla mig från att helt tappa bort mina kära vänner när jag är med min älsk. Sen kanske kattvakteriet och att inte vara hemma i min egen lägenhet har bidragit lite också, jag kan gissa det.
 
Love & Peace
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0