Ny blogg - Första inlägget

Japp, då tar jag äntligen tag i det. Efter mer än fyra år så byter jag från Akarna.bloggspace.se till det här. Lär ta en stund att vänja sig, men det här ska nog så småningom bli lite snyggare och bekvämare än den förra. Jag har lagt över den gamla bloggen på en wordfil, så jag kommer nog inte ha någon orsak att logga in där något mera.

Men det här är första inlägget, så jag ska göra nån sorts presentation enligt tradition. Denna gången kör jag det från en ny vinkel - svärmorsdröm. Utan lögner och överdrifter, säger jag något som inte stämmer så kan det gärna hamna i kommentarerna BELOW.

Jag heter då Jon-Alexander Henriksson och är tjugoett bast. Slutade Tekniska linjen med bra betyg, gjorde lumpen med en rimlig attityd och studerar nu till Matte/Idrottslärare i Högskolan Kristianstad (äldre barn och ungdomar). Har gott om vänner och intressen som jag brinner för, däribland sociala aktiviteter, musik och löpning. Är lugn och harmonisk och är nog en bättre lyssnare än vad jag är talare. Sanningen att säga så är jag nog ganska blyg i nya situationer, men blir ganska snabbt bekväm. Självförtroendet är gott i många lägen men håller det gärna för mig själv (bortsett från detta inlägget). Har både gott om meriter och arbetserfarenheter, tycker om att hålla mig sysselsatt och har gärna många bollar i luften.

Förutom studierna så har jag en del småprojekt som jag sysslar med på min fritid. Jag skriver en del musik som spelar in på Cubase, inte lärt mig programmet riktigt än så det har inte blivit jättemycket gjort än. Håller även på att skriva en fantasytrilogi "Legenden om Akárna" och är snart klar med den första boken i serien. Den fysiska träningen ligger lite på is, men kommer att återupptas när idrottslärarsutbildningen drar igång i vår så jag kommer i form till Göteborgsvarvet. Umgås också mycket med vänner, mest i skype i veckorna och reser runt på helgerna.

Resor är något jag börjat uppskatta mer och mer de senaste åren. Tågar runt ganska mycket och har på tre år hunnit besöka många nya städer både i och utanför landet. Mest i syftet att hälsa på vänner, men mycket för att jag gillar nya erfarenheter. De närmsta resorna är nog Gislaved och Västerås under julledigheten och snart Göteborg också. Utrikes hoppas jag på att kunna ta en weekend i Paris till våren och sen tågluffa i östra Europa till sommaren. Får se hur mycket ekonomin håller :)

Inlägg slut. Love & Peace

Kommentarer
Postat av: Tess

Tjenare Jon!

Välkommen till blogg.se får man väl säga nu då.. ^^ Här kommer du att trivas :P

2011-12-08 @ 16:14:57
URL: http://tessvonolsson.blogg.se/
Postat av: Tess

Nu följer jag dig även på bloglovin (Y):D

2011-12-08 @ 16:16:17
URL: http://tessvonolsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Den här boken du skriver, får man någon förhandstitt lr liknande på den? :) är väldigt nyfiken!

2011-12-09 @ 19:54:41
URL: http://sarabergquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0