Återhämtning

Det har verkligen varit ett svårbloggat år. Främst för att det varit stora omställningar i livet, brutala sorger och få möjligheter till att analysera tillvaron. Till och med under den senaste helgens GothCon hade jag vågor av ångest, något som sällan inträffar under konvent.
 
Det var ändå en bra helg! Ovanligt schyssta partier maffia, några brädspel, givande nördfeministiska föreläsningar av bra kvalité och en musikal av mindre bra kvalité. Och såg mitt första rollspel på GothCon!:) känns som att helgen gick för snabbt, så många människor som jag hade velat hänga mer med.
 
Läraryrket är intressant. Jag kan inte ångra mitt val av utbildning och jag flödar av egoboostar. Njuter av en schysst lön och optimala arbetstider. Ändå råder en tvivel om jag vill fortsätta i yrket. Det tär enormt på mig, ger mig mardrömmar. Att behöva bli arg en gång om dagen är inte något jag eftersträvar i ett yrke jag kan se mig arbeta med i fortsättningen.
 
I och med olyckligheter under våren har mina framtidsplaner havererat och jag står nu inför ett beslut som jag inte vill ta.
 
Antingen flyttar jag ihop med en partner i en stad jag inte vill bo i för att fortsätta jobba med ett jobb jag inte i nuläget vill ha, även om jag erbjudits fortsatt anställning med samma lön/tider.
 
Eller flyttar jag ihop med en annan partner i en stad jag kan tänka mig bo i. Oklart hur jag kommer få inkomst. Men jag känner fler där och det finns möjlighet att engagera sig i saker som intresserar mig. Dock märkbart dyrare stad att bo i.
 
Bah, poängen med polygami var ju att aldrig behöva välja mellan partners >.<
 
Gotta go, nu blir det spelhäng med bra, nygifta vänner!
 
Love & Peace
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0