Bläddrande nostalgi

Tröttnade på att vara hemma och ligga och vara deprimerad, så jag bestämde mig igår för att bryta mönster och skippa att plugga inför måndagens tenta. Så jag tog spontant tåget ut ur stan för att träffa en god vän och mysa lite. Såg About time, en brittisk film som var så fin att jag var tvungen att se den idag igen. Så mycket tankar, en liten dos ångest, otroligt mycket glädje och lagom mängd klichéer. Och ikväll kom en kär barndomsvän och hälsade på, såg på film, snackade om the less good old days.
 
Spånade iväg på det spåret och letade upp ett par dammiga skivor med en massa ännu dammigare filer brända på sig, från högstadiet och tidigare. Hittade bland annat filmen från det live som vårt band Shazbot spelade i slutet på högstadiet. Ganska amatörmässigt, men det får mig att sakna att spela i band. Och att spela bas dessutom, inte säker på att jag har rört en sen dess.
 
Hittade dessutom en massa gamla bortglömda bilder från bortglömda tider. Jag var förjäkla snygg i slutet på högstadiet och i gymnasiet, det måste jag ändå säga ^_^ Det är jag såklart fortfarande, på ett annat sätt, men det är ändå härligt att se vältränad ut. Solblekt hår och en scarf som jag önskar att jag fortfarande hade kvar. Ett leende som visade på stunder utan ångest och brutalt pulserande kärleker. Dessutom bilder på en massa kärleker och finheter som vissa av dessa kärleker har gjort. En så väldigt tydligt annan Jon med en sån väldigt tydlig annan syn på allt runtomkring mig. Översocial och glad och sprang runt på konvent och bad random folk om att signera eller rita på min kropp.
 
Även bilder som visade på en brutalt ickebefinnande talang i att rita, men det är ändå gulligt att jag försökte. Typ.
 
Främst så fanns det en väldans massa bilder, till skillnad från numera. Jag tar näst intill inga bilder nuförtiden och folk i mitt umgänge har också slutat. Jag har stora album fyllda med bilder från konventen fram till gymnasiet, men sen dess.. Tja, jag får nöja mig med att ha dem i mitt huvud och att mina profilbilder på Facebook ständigt känns lite utdaterade.
 
Hittade lite roliga texter också. Den första, oreviderade, sidan från Legenden om Akárna, inskrivet den 31 juli 2007. Det gjorde mig lite glad att hitta och jag känner att jag borde göra något mer med den. Typ skriva ut och rama in, det vore coolt. Jag blev lite besviken dock, för det var det enda romanrelaterade som jag hittade, jag vet att jag ändå var rätt aktiv med mitt skrivande och skapande i högstadiet, men allt från den tiden är väl antagligen permanent försvunnet.
 
Hittade också en låt som jag skrivit och helt glömt bort att den fanns: "Idiotammunition". Lagom deprimerande låt som är inspirerad av en händelse i livet och jag förstår varför jag gömt undan den och glömt bort den. Slänger upp några verser här för den som är nyfiken. Varning för bristfällig engelska och jag har ärligt talat ingen aning om hur det är tänkt att spelas, men jag är rätt säker på att det var en gitarr som jag plinkade på under tillfället.
 

I once knew a teenage girl with (the) (A) Greatest life and the greatest comrades (C)

Everybody loved her, except (F) The boy she (G) Was in love with (F)

Nice and friendly, beautiful and (A) Never looked to be in a bad mood (C)

Everybody loved her, except (F) The boy she (G) Was in love with (F)

 

But how can you see, (C) What’s in that girls mind? (A)

And if you learned how (F) What d’you think you would find? (G)

Do you think that she was happy (C) Then think again (A)

Cause you got it all (F) Wrong (G)

Hade varit fett att hitta dikterna som jag skrev i högstadiet, blev så galet förvånad när jag hittade ett dokument på en av skivorna som hette "Dikter.doc". Det var inte direkt dikter dock, lite av en besikelse, utan snarare svenska översättningar/tolkningar (med en hel del orienteringsrelaterade inslag) på låtar som jag var totalförälskad i under tonårstidens mer kaotiska perioder. Antar att min kreativitet alltid har funnits med genom livet, men uttryckt sig på lite olika sätt. Känner ni igen vilka melodier som texterna kommer ifrån så: Grattis, välkommen till mitt identitetsfinnande kaos.
 

JAG HAR SPRUNGIT FRÅN EN MÖRK PLATS I MIN SJÄL, MEN NU VET JAG ATT MAN INTE ALLTID KAN FLY… NU BRYR JAG MIG INTE OM VAD SOM HÄNDER NU OCH DÅ, SÅ LÄNGE SOM DIG SOM VÄN JAG KAN FÅ... OM JAG BLEV GALEN SKULLE DU DÅ SÄGA LYCKA TILL? OCH OM JAG VANN SKULLE JAG DÅ FÅ HÅLLA DIN HAND?

JAG HAR ALLTID FÖLJT EFTER DIG, KÄNDES SÅ DUMT, MEN, JAG VILLE VINNA. VET INTE VAD DU FÖRVÄNTAR FRÅN MIG, MEN I ALL DENNA STRESSEN, SÅ FÖLJER JAG DINA SKOR.

VARFÖR JAG FORTFARANDE STÅR KVAR. JAG SÖKER HJÄLP, FÅR INGET SVAR. MEN NU SER JAG KLART, DET ÄR UPPENBART, NU HAR JAG KOMMIT FEL!

Holy shit vad djupt allting kändes efter att läst igenom det några gånger o.o Kudos, past Jon, well played.

Love & Peace

 


Kommentarer
Postat av: As

Glad alla hjärtans dag <3

Svar: Åh, tack fina du! :) <3 Du också, i efterskott ^^
None None

2014-02-14 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0