2013 - A year of development

Året närmar sig sitt slut och innan vi drar iväg till att fira nyåret tillsammans med det underbara gymnasiegänget så tänker jag att jag ska sammanfatta det här året så gott jag kan!
 
  • I resumén för 2012 så skrev jag att jag hoppades på att detta året skulle vara ett år med mycket utveckling. '12 så skedde många insikter och detta har fortsatt under detta årets gång. Jag har insett och lyckats erkänna för mig själv att jag inte är så intelligent som jag alltid har fått för mig. Det vill säga att jag har fått inse mina begränsningar och därmed fått acceptera att jag inte kan lösa allting på de sätt som jag önskat. I början av året kom jag även på att jag är polyamorös, att det är fullt möjligt för mig att bli kär i flera samtidigt. Det underlättade och fick mig till att må bättre och nysta ut lite trådar i mitt lagom komplicerade kärleksliv. På senare tid lyckades jag även komma fram till att jag vill leva som polygam, vilket jag gör nu och det kan vara ett av de bästa beslut som jag tagit i mitt liv.
 
  • Det har varit mycket ångest i år. Det tog en lång, lång tid för mig att komma över Draken, något som jag inte är säker på att jag gjort än. Under våren saknade jag energi och det medförde även att allting gick katastrofalt i skolan, till slut gick jag helt in i väggen. Detta har gjort att jag fortfarande ligger efter med en tenta som ska skrivas nästa vecka. Det är mitt sista försök till att få stanna kvar på min utbildning och rädslan att misslyckats har gett och ger fortfarande mycket ångest.
 
  • Det har även varit mycket kärlek i år. Främst gällande Emma, som jag lärde känna i samband med Draken förra året. Emma var min wingman och fanns där för mig i mina svåra stunder. Något som började med en mysig relation övergick senare till starka känslor och riktig kärlek och idag så är hon min sambo! Vi har hittat på mycket tillsammans, främst så har vi sett mycket film och bio tillsammans och mitt intresse för skräck och hemskheter har återuppväckts. Vi har även spelat mycket elektroniska spel tillsammans, något som jag älskar och det har varit helt otroligt mysigt. Eternal Darkness, Resident Evil, Silent Hill, Twilight Princess och Skyward Sword har du klarat av på egen hand här och det gör mig riktigt glad och stolt :3 Det största vi har gjort är självfallet vår tre veckor långa tågluff tillsammans, helt klart en av de allra bästa upplevelserna i år! Det var riktigt, riktigt underbart! Emma, jag älskar dig så! <3 hoppas på att vi får ett underbart år tillsammans nu :)
 
  • Den person som fick mig att inse att jag både är polyamorös och vill leva polygamt är Vinterdraken. Vår relation påbörjades för nästan exakt ett år sen och under hela året har vi lärt känna varandra genom långa, intensiva diskussioner och kattlänkar. På konventen så har vi spelat mycket spel och att springa rundor har varit något av vårt signum. Efter Vs 10 veckor på Las Palmas så sågs vi utanför konvent för första gången och det var först den helgen som jag erkände mina känslor. Sedan dess har allting bara blivit bättre och bättre. Kärleken är intensiv, så stark att jag ibland inte vet var jag ska ta vägen. Jag känner mig så trygg med vår relation och vi delar så mycket intressen och erfarenheter att det är helt otroligt! Jag älskar dig som hallon och lönnsirap! <3 Du försvinner i ett halvår, mot Nya Zeeland och en massa awesome erfarenheter och jag ser fram emot att stå där och möta dig med öppna armar när du kommer hem :)
 
  • Jag känner också ett stort behov av att nämna min helt underbara vän Julia (Toonis), som definitivt har hjälpt till med att göra det här året så bra som det har varit! Du har varit ett fantastiskt stöd och bollplank i svåra stunder och samtidigt så har vi hållt en massa underbara diskussioner om de spel som vi båda brinner mest för. Jag hade antagligen varit singel om det inte hade varit för dig och du hjälpte mig rejält med att ta mig ut ur väggen när jag satt fast i den. Jag önskar verkligen att vi ses mer än vad vi har gjort än så länge, samtidigt så är de tillfällena som vi har setts väldigt kära för mig. Vi ses snart, som tur är! :) Hoppas nästa år ger dig ett konstant välmående och blir mindre stressfullt än vad detta har varit! <3
 
  • När det gäller den nördiga sidan så har jag fått gott om nya erfarenheter! De bästa av de nya spelen är Fire Emblem: Awakening, Zelda: A Link Between Worlds, Phoenix Wright: Dual Destinies och Dark Souls. Det har också blivit en massa MobA-spelande, men jag tror att jag har minskat på det i jämförelse med föregående år. Under ångesten så spelade jag genom en massa singleplayer-spel och det är något jag borde göra oftare :) Det har också blivit en massa awesome konvent och jag älskar att träffa så mycket mysigt folk som jag gjort under dessa helger: CalCon, GothCon, LinCon, HarukaCon, SydCon, BSK, Julspelhelg, CrossCon. Ska bli intressant att se hur vår nystartade maffiaförening kommer att bli nästa år! :)
 
  • Skrivandet har däremot legat lågt. Mycket studier och mycket ångest har minskat lusten till att fortsätta på boken och likaså bloggen har varit ganska gles. Däremot så kom motivationen tillbaka i och med Vinterdraken och den berättelsekväll som var i november. Påbörjade dessutom en Zelda-relaterad novell som jag hoppas få klar nästa år. 2014 kommer bli ett år med mer skrivande och läsande, det är ett löfte!
 
  • Musiken har också varit ganska låg i år. Det har blivit otroligt mycket spelmusik och otroligt lite annat. Att se på Amon Amarth tillsammans med Vinterdraken är min största musikaliska upplevelse från året. Synthen har också använts friskt, även om jag inte har lärt mig särskilt mycket nytt. Årets bästa låt får definitivt bli "Dont speak her name" från Fire Emblem: Awakening!
 
  • Löpningen och den allmäna fysiska träningen har tagit en massa stryk och blivit näst intill obefintlig. I och med skolan så blev jag tvungen att ställa in Göteborgsvarvet och någon annan tävling har inte skett. Mestadels av springandet har varit med Vinterdraken <3
 
  • När det gäller vänskaper så har det också tagit mycket stryk. Jag har i min stress varit väldigt dålig på att hålla kontakten med många nära vänner och jag tänker bättra på detta tills nästa år. Samtidigt så är jag glad över de jag tidigare nämnt och även dem som funnits med mig på Skype näst intill varje dag under hela året!
Ett gäng nyårslöften har klarats av från förra året, faktiskt allihop! *stolt* Det tänker jag fira med att slänga in en massa nyårslöften tills nästa år! Hjälp mig till att uppnå allt det här! :D
 
Nyårslöften 2013
  • Ät ingen pizza [check]
  • Åk och paddla [check]
  • Åk till Rom [check]
  • Inte väga mig [check]
  • Skaffa något steampunk [check]
Nyårslöften 2014
  • 4 vegetariska dagar varje vecka
  • Vandra och övernatta
  • Ge blod
  • Skriv så att andra boken är åtminstone 1mb stor (open office).
  • Läs igenom 20 skönlitterära böcker
  • Åk till Norrköping
  • Åk till Stockholm
  • Ansök om bostadsbidrag
  • Gå ur svenska kyrkan

Nu ser vi till att få ihop ett så bra år som möjligt! GOTT NYTT ÅR på er, allihopa! :D
 
Love & Peace

Kommentarer
Postat av: Vinterdrake

Utvecklande år indeed! 2014 kommer bli awesome, det får vi se till om inte annat. <3 Lycka till med nyårslöftena, de klarar du säkert!

2014-01-01 @ 14:12:40
URL: http://vinterdrake.blogspot.com
Postat av: As

Grattis på födelsedagen

2014-01-07 @ 16:16:26
Postat av: J-A

Grattis själv! :-)

2014-01-07 @ 19:48:33
URL: http://Akarna.blogg.se
Postat av: Maggie

Gott nytt år käraste Jonis! Jag älskar dig, vännen! Massa mindre än tre! <3

2014-01-14 @ 23:14:09
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0