Glad Jon är glad

Alltså, det är så galet. Så galet. Så galet bra!
Jag vill inte slita ut det ordet, bra, men det är så svårt, så svårt.
För allt är bra. Brabrabra.

Ditt vackra leende, dina mystiska ögon, dina perfekt formade ben.
Jag vågar inte titta på dig, rädd för att mina ögon ska brinna upp av all glädje som du strålar in i mig.

Dina kyssar. Jag har förr beskrivit hur jag vill ha kyssar. Precis så. Så som du kysser. Jag hoppas att jag kan lära mig något av det.

Och när du sover. Du har munnen stängd, vilket förvånar mig, känns ovanligt. Men så ofantligt vackert. Och jag vill bara väcka dig, väcka dig, väcka dig så jag kan få se dig le igen. Så jag kan titta in i dina ögon, analysera, drunkna. Drunkna i havet som ligger i vägen för platsen där man kan läsa dina tankar. Men jag vill också att du ska få din välförtjänta sömn, där du ligger utan att använda kudde, men min arm istället. Och trots att den är ur led, så känner jag värmen som du alstrar. För plötsligt är du varm, och jag är kall.

Och när du vaknar. Då är jag pigg, tror att du har sovit hur länge som helst. Men jag har visst bara sovit en timme, kanske två, och du en stund längre. Och jag tror för en kort sekund att jag är död, för när dina morgontrötta ögon säger "god morgon" så bekräftas det att du faktiskt ligger där, jämte mig. Det känns först inte realistiskt. Och vi pratar och skrattar och berättar historier. Jag masserar din rygg, du kliar min, allt är bra.

Det är svårt att formulera komplimanger så det inte blir cheesy, när det är enda jag kan tänka på. Hur brabrabra du är. Glad Jon är glad.

Love & Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0